Najczęstszą przyczyną bólów karku

Najczęstszą przyczyną bólów karku jest napięcie mięśni i przeciążenie kręgów kręgosłupa. Prowadzi do nich np. praca z komputerem, spanie na stercie poduszek czy długo utrzymujący się stres (powoduje mimowolne napinanie mięśni szyi i głowy). Winne może być też siedzenie w przeciągu. Strumień chłodnego powietrza podrażnia zakończenia nerwowe znajdujące się w skórze, zwane korzonkami. To uruchamia reakcje łańcuchową prowadzącą do bolesnego przykurczu mięśni.
Ćwiczenia, które pomogą rozluźnić szyję i bolący kark:
📌Skręcanie głowy na boki
Usiądź na krześle lub stań z wyprostowanymi plecami oraz ściągniętymi ramionami
Zrelaksuj się
Delikatnie i powoli skręcaj głową z boku na bok, zatrzymując się na chwilę w trakcie, kiedy patrzysz na wprost
Poczujesz pracę mięśni szyi
Powtarzaj ćwiczenie przez minutę
📌Przyciąganie podbródka do klatki piersiowej
Połóż się na ziemi z poduszką pod głową i zegnij nogi w stawie kolanowym
Płynnym ruchem, powoli pociągnij podbródek w kierunku klatki piersiowej, aż poczujesz, że mięśnie napinają się
Utrzymuj pozycję przez kilka sekund, a następnie zrelaksuj się
Powtarzaj ćwiczenie przez minutę
📌Rozciąganie
Usiądź na krześle lub stań z wyprostowanymi plecami i ściągniętymi ramionami
Zrelaksuj się
Powoli przyciągaj głowę do klatki piersiowej, aż podbródek zetknie się z jej powierzchnią
Następnie odchyl głowę do tyłu, tak daleko, jak tylko będzie to możliwe
Powtarzaj ćwiczenie przez minutę
📌Odciąganie i przyciąganie
Usiądź na krześle lub stań z wyprostowanymi plecami i ramiona ściągniętymi
Zrelaksuj się
Powoli wysuń głowę do przodu w poziomie, a następnie wycofaj do tyłu, zupełnie tak, jak robi to kurczak podczas chodzenia
Trzymaj głowę w jednej linii i nie ruszaj resztą ciała podczas wykonywania tego ćwiczenia
Powtarzaj czynność przez minutę
Po wykonanym ćwiczeniu opuść luźno ramiona oraz głowę
📌Rotacja głową
Połóż się na ziemi z poduszką pod głową i zegnij kolana
Obracaj głową powoli z jednej strony na drugą, od lewej do prawej
Upewnij się, że Twoje ciało i ramiona leżą płasko na podłodze
📌Rozciąganie na boki
Usiądź na podłodze ze skrzyżowanymi nogami lub na krześle
Umieść prawą rękę na prawym kolanie lub po prawej stronie krzesła
Lewą rękę umieść na czubku głowy i powoli przechyl ją w lewo
Wywieraj bardzo delikatny nacisk, aby zwiększyć efekt ćwiczenia
Utrzymaj tę pozycję przez 30 sekund, a następnie powoli podnieś głowę i powtórz to po drugiej stronie ciała
📌Rozciąganie na stojąco
Stań ze stopami rozstawionymi na szerokości bioder
Spleć ręce za plecami
Użyj prawej dłoni, aby delikatnie wyprostować i naciągnąć lewe ramię
Ostrożnie opuść prawe ucho na prawe ramię, aby zwiększyć efektywność ćwiczenia
Utrzymaj tę pozycję przez 30 sekund, a następnie zmień strony
❤Mamy nadzieję, że te informacje okazały się pomocne. Zapraszamy naszych drogich Gości do naszych salonów Nuga Best.
Dbamy o siebie z NUGA BEST PL🇵🇱❤bólów karku

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież


Nuga Best

Ciągle prowadzimy badania, aby być odpowiedzią na najnowsze tendencje oraz potrzeby Klientów, pozostając na bieżąco z ciągle zmieniającą się branżą urządzeń medycznych.

Nuga Best Polska

W poszukiwaniu google optymalizacja strony seo-web.com.pl