Jak obniżyć cholesterol?

Jak obniżyć cholesterol?
Twoje ciało potrzebuje cholesterolu, ponieważ odgrywa on kluczową rolę w budowaniu zdrowych komórek. Organizm nie mógłby bez niego funkcjonować - jednak warto wiedzieć, że nie każdy cholesterol jest taki sam. LDL – lub „zły cholesterol” może tworzyć płytki miażdżycowe w tętnicach, narażając cię na ryzyko stwardnienia tętnic (miażdżycy), chorób serca czy problemów naczyniowych. Z kolei strony HDL – „dobry cholesterol” – pomaga usunąć zły cholesterol z krwiobiegu. Stwierdzony wysoki poziom cholesterolu zwykle oznacza zbyt dużo LDL, a za mało HDL.
Jak zatem obniżyć cholesterol domowymi sposobami?
📌Wybieraj mięsa z mniejszą ilością tłuszczów nasyconych.
Na początek zrezygnuj z czerwonego mięsa. Ma ono wysoką zawartość tłuszczów nasyconych, które mogą podnieść poziom złego cholesterolu LDL. Aby uzyskać zdrowsze alternatywy, częściej wybieraj kurczaka lub indyka bez skóry i unikaj przetworzonych mięs. Możesz również spróbować wprowadzić do swojej diety więcej ryb. Ryby mają niską zawartość tłuszczów nasyconych, a wiele z nich zawiera również kwasy tłuszczowe omega-3, które korzystnie wpływają na zdrowie serca i mogą podnieść dobry poziom cholesterolu HDL.
📌Wprowadź pokarmy bogate w błonnik pokarmowy
Błonnik pokarmowy może zmniejszyć wchłanianie cholesterolu do krwiobiegu. Pokarmy bogate w błonnik rozpuszczalny to: owies, jęczmień, komosa ryżowa, chleb pełnoziarnisty, fasola, soczewica, ciecierzyca.
📌Wyrzuć chipsy - sięgnij po awokado, truskawki, groszek lub orzechy włoskie
Nie ma nic złego w zjedzeniu przekąski między posiłkami, jednak popularne przekąski, takie jak frytki, ciastka lub krakersy, bogate są w tłuszcze trans i nasycone.
Orzechy to skarbnica tłuszczy nienasyconych. Podnoszą poziom dobrego cholesterolu HDL i obniżają poziom złego cholesterolu LDL. Inne przykłady produktów bogatych w tłuszcze nienasycone to awokado i oliwki.
Orzechy – wraz z wieloma owocami i warzywami – mogą być również doskonałym źródłem błonnika. Dodanie jak największej ilości tych produktów do diety może mieć podwójną dawkę wpływu na obniżenie poziomu cholesterolu.
📌Pamiętaj o aktywności fizycznej! Ruch to zdrowie!
Czy zazwyczaj jeździsz windą? Zamiast tego wybierz schody! Chcesz iść na zakupy? Zaparkuj dalej niż zwykle. Nadrabiasz zaległości w ulubionym serialu telewizyjnym? Spróbuj wykorzystać ten czas i wykonaj kilka ćwiczeń rozciągających. Poszukaj możliwości wprowadzenia ruchu do swojego codziennego życia - na przykład chodzenia podczas rozmowy przez telefon.
Jeśli czujesz się dobrze, podejmij intensywniejszą aktywność fizyczną, taką jak pływanie, jogging czy joga. Pamiętaj, że regularne i konsekwentne ćwiczenia przynoszą wiele korzyści - poza kontrolą poziomu cholesterolu, pomagają również obniżyć ciśnienie krwi i poprawiają ogólne samopoczucie.
📌Kontroluj wagę.
Zbędne kilogramy przyczyniają się do wysokiego poziomu cholesterolu. Zamiast słodkich napojów - sięgnij po wodę. Jeśli masz ochotę na coś batona, spróbuj rozsmakować się w owocach.
Postaraj się zwiększyć aktywność stojącą, taką jak gotowanie lub praca w ogrodzie.
📌Rzuć palenie.
Jak obniżyć poziom cholesterolu? Rzucenie palenia poprawia poziom cholesterolu HDL . Korzyści pojawiają się szybko:
W ciągu 20 minut od rzucenia palenia twoje ciśnienie krwi i tętno wracają do normy.
W ciągu trzech miesięcy od rzucenia palenia krążenie krwi i czynność płuc zaczynają się poprawiać.
W ciągu roku od rzucenia palenia ryzyko chorób serca jest o połowę mniejsze niż u palacza.
❤Zapraszamy również do korzystania z nowych technologii prozdrowotnych Nuga Best. Dołożymy wszelkich starań, aby wizyta u nas była użyteczna i skuteczna dla Państwa zdrowia.
Z miłością i troską o Twoje zdrowie, Twój NUGA BEST PL❤cholesterol

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież


Nuga Best

Ciągle prowadzimy badania, aby być odpowiedzią na najnowsze tendencje oraz potrzeby Klientów, pozostając na bieżąco z ciągle zmieniającą się branżą urządzeń medycznych.

Nuga Best Polska

W poszukiwaniu google optymalizacja strony seo-web.com.pl