Co robić gdy boli szyja

⁉️Co robić gdy boli szyja? ⁉️
nuga best
💁‍♀️Ćwiczenia na odcinek szyjny kręgosłupa
☝️Siedzący tryb życia, praca przed komputerem, praca wymagająca długotrwałego pochylania głowy, brak ćwiczeń – wszystko to może wywoływać ból kręgosłupa szyjnego i przyczyniać się do rozwoju dyskopatii szyjnej.
☝️Nawet co trzecia osoba dorosła doświadcza dolegliwości bólowych ze strony odcinka szyjnego kręgosłupa. Najczęściej wynika to z przyjmowania nieprawidłowej pozycji ciała podczas pracy lub snu co skutkuje tzw. bólem napięciowym. Warto zaopatrzyć się w poduszkę ortopedyczną do snu czy też dysk do siedzenia aby zmnieszyć negatywny skutek niewłaściwych pozycji podczas tych czynności. Nie powinniśmy lekceważyć żadnych dolegliwości w obrębie szyi, każdy utrzymujący się ból szyi należy traktować jako sygnał alarmowy, który powinien skłonić nas do tego, by bliżej przyjrzeć się kondycji kręgosłupa.
👇Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek i zestaw ćwiczeń dla osób, którym towarzyszy ból w obrębie szyi. 💁‍♀️Ćwiczenia zajmą Ci kilka minut, są proste, efektywne i wykonasz je bez problemu w domu.
🤗Ćwiczenia na odcinek szyjny kręgosłupa
Rozciąganie mięśni szyi i barków
✅Ćwiczenie 1
usiądź w pozycji wyprostowanej
rozstaw stopy na podłodze, na szerokość bioder
prawą rękę połóż na udzie i opuść prawy bark, lewą rękę przełóż nad głową i oprzyj nad prawym uchem
przechyl głowę w lewą stronę
nie naciskaj ręką głowy
wytrzymaj w takiej pozycji 20 sekund, następnie wróć do pozycji wyjściowej
odczekaj 5 sekund potem powtórz ćwiczenie.
Wykonaj ćwiczenie pięć razy na każda stronę. Pamiętaj aby wykonywać ćwiczenie do granicy bólu.
✅Ćwiczenie 2
siedząc w pozycji wyprostowanej, połóż lewą rękę na brodzie
cofaj brodę w tył bez zadzierania nosa
wytrzymaj 20 sekund, wróć do pozycji wyjściowej. Zrób 5 sekund przerwy
Ćwiczenie powtórz pięć razy.
✅Ćwiczenie 3
ręce spleć z tyłu głowy
naciskaj nią na dłonie i nie pozwól się odchylić
wytrzymaj w tej pozycji 15 sekund
Ćwiczenie powtórz trzy razy, a następnie rozluźnij mięśnie. Ćwiczenie wykonaj do granicy bólu.
✅Ćwiczenie 4
prawą rękę przyłóż do prawego ucha
głową naciskaj na rękę, ta z kolei powinna stawiać opór
w tej pozycji wytrzymaj koło 10 sekund i rób kilkusekundową przerwę
Ćwiczenie powtórz 3-4 razy. Powtórz ćwiczenie na lewą stronę. Ćwiczenie wykonaj do granicy bólu.
✅Ćwiczenie 5
siądź prosto i rozstaw stopy.
połóż obie ręce na czole i z całej siły naciskaj nim na dłonie.
wytrzymaj tak 15 sekund i rozluźnij mięśnie.
Ten sam motyw wykonaj 3-4 razy. Ćwiczenie wykonaj do granicy bólu.
☝️BOLI SZYJA? Zapraszamy do naszych salonów Nuga Best, bądźmy zdrowi razem
Twój Nuga PL🇵🇱

Nuga Best

Ciągle prowadzimy badania, aby być odpowiedzią na najnowsze tendencje oraz potrzeby Klientów, pozostając na bieżąco z ciągle zmieniającą się branżą urządzeń medycznych.

Nuga Best Polska