• Start
  • Kalendarz
  • Nuga Best Tarnów o rzeczach, które przeszkadzają usnąć

Nuga Best Tarnów o rzeczach, które przeszkadzają usnąć

TOP-9 RZECZY, KTÓRE PRZESZKADZAJĄ USNĄĆ
Statystyki pokazują, że około 27% ludzi ma trwałe problemy z zasypianiem. Ale od czasu do czasu mogą pojawić się u każdego. Eksperci twierdzą, że przyczyną tego są nie tylko problemy zdrowotne, ale także codzienne nawyki. Porozmawiamy o nich z Nuga Best
Oto lista rzeczy, których nie powinieneś robić wieczorem przed snem.
 
⛔ Picie dużej ilości płynów
 
Odrobina wody na noc z pewnością nie zaszkodzi. Jednak wypicie zbyt dużej ilości wody, herbaty lub innego płynu może powodować nieprzyjemne konsekwencje: częste wizyty w toalecie w nocy, obrzęk twarzy i worki pod oczami rano.
 
⛔ Palenie papierosów
 
Organizm stymuluje nie tylko kofeina, ale także nikotyna. Następstwem palenia papierosów są kołatanie serca, wysokie ciśnienie krwi i zaburzenia funkcji mózgu. I oczywiście wszystkie te negatywne procesy nie pozwalają człowiekowi się zrelaksować. A nawet gdy zasypia, sen nadal będzie krótki i męczący. W nocy będziesz chciał wstać i zapalić kolejnego papierosa. Ponadto, według statystyk, wśród palaczy cierpiących na bezsenność jest więcej osób. Ale jeśli nie możesz porzucić tego nałogu, postaraj się przynajmniej nie palić 1,5-2 godzin przed odpoczynkiem. Dzięki temu twój sen będzie bardziej wydajny i zdrowy.
 
⛔ Ćwiczenia na siłowni
 
Bez wątpienia uprawianie sportu jest bardzo korzystne. Treningi są przydatne, w tym do relaksu. Skutecznie łagodzą stres i pomagają szybciej zasnąć. Wszystko to jednak działa dobrze 3-4 godziny (a najlepiej 6) przed snem. A jeśli po intensywnym treningu natychmiast położysz się spać, jest mało prawdopodobne, aby podekscytowany układ nerwowy pozwolił ci natychmiast zasnąć. Długo będziesz „liczyć owce” i myśleć o sprawach jutra.
 
⛔ Używanie gadżetów
 
Niestety, nasz nowoczesny styl życia jest zaprojektowany w taki sposób, że bez tabletów, telefonów i komputerów już nie potrafią żyć. Nie zaleca się jednak używania wszystkich tych urządzeń elektronicznych przed snem. Do czytania lepiej jest wziąć zwykłą lub elektroniczną książkę. Będzie to korzystniejsze zarówno dla oczu, jak i dla dobrego, zdrowego snu. Niepożądana jest praca z dokumentami elektronicznymi późnym wieczorem. Pozostawanie w stanie przytomności przez długi czas i myślenie o problemach w pracy jest dużym ryzykiem. Po prostu wypisz wszystkie zadania na kartce papieru i ułóż plan na następny dzień roboczy. A potem spróbuj oderwać się od wszystkiego.
 
⛔ Branie gorącego prysznica
 
Wiele osób lubi leżeć w wannie lub stać w nocy pod gorącym prysznicem. Ich zdaniem sen będzie lepszy. Ale okazuje się, że jest odwrotnie. Zbyt ciepła woda zwiększa krążenie krwi, stymuluje przepływ krwi do głowy. W ten sposób ogólny tonus jest zwiększony, co powoduje bezsenność. Ponadto długi (ponad 10 minut) gorący prysznic zmywa naturalny tłuszcz(warstwę lipidową). Z tego powodu skóra staje się bardziej podatna na pojawianie się wszelkiego rodzaju podrażnień i wysypek.
 
⛔ Branie jakichkolwiek tabletki
 
Eksperci zalecają picie tylko tabletek nasennych na noc. A wszystkie inne tabletki - rano. Jeśli musisz regularnie przyjmować leki, skonsultuj się z lekarzem w sprawie optymalnego czasu na to. Zaleca się również, aby zawsze czytać o skutkach ubocznych, ponieważ wiele leków może powodować zaburzenia snu.
 
⛔ Zmartwienia
 
Wybuch emocjonalny również nie przyczynia się do zdrowego snu. Nie zdziw się, że twoje marzenie zniknie, jeśli wcześniej z kimś załatwisz sprawy lub zdecydujesz się obejrzeć pełen akcji serial. Wszelkie podniecenie przed snem jest niepożądane. Przed pójściem spać musisz się uspokoić. Ważne jest, aby starać się zakończyć wszystkie wywołujące silne emocje czynności 1-2 godziny przed snem.
 
⛔ Przekąski
 
Fakt: Jedzenie nie jest normalnie trawione w nocy. Faktem jest, że dwunastnica jest również w stanie spoczynku podczas snu. Ale żołądek wypewniony jedzeniem nadal jest zmuszony do działania, wypełniając dwunastnice jedzeniem. W efekcie żołądek jest mocno rozciągnięty, sok żołądkowy prawie nie przenika do masy pokarmowej, która znajduje się w jelitach do rana. A w rezultacie czujemy - ciężkość i dyskomfort w przewodzie pokarmowym, a także zaburzony sen.
 
⛔ Zasypianie z zimnymi stopami
 
Tak, nie zdziw się. Zimne stopy mogą również powodować zły sen i bezsenność. Załóż ciepłe skarpetki, a przekonasz się, że Twój sen będzie mocniejszy i zdrowszy. Jeżeli czujesz że potrzebujesz rozgrzania stóp użyj termofor.
 
⛔Używanie niewygodnego materaca i poduszki
 
Dobry materac i wygodna poduszka to klucz do mocneg i zdrowego snu. Obie przyczyniają się do odprężenia ciała i głowy, sprzyjając całkowitemu odprężeniu i przywróceniu sił.
 
A jakimi sposobami się posługujesz, aby spać spokojnie, dobrze się wyspać i obudzić się świeżym i wypoczętym oraz w dobrym nastroju następnego ranka?

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież